전화 판매원 대응 전략 (Phone Solicitors)
전화 판매원 대응 전략
[번역 : 일수거인 041005]
귀하에게 전화를 걸어서 신용카드나 바캉스 특선 여행 상품 따위를 판매하려는 사람들에게 대꾸함직한 말씀들 :
"경찰측 사진기사가 아직 여기 계십니다. 군의 의료진은 아직 시신을 검시관에게 인계하지 않았고요. 잠시 후 다시 전화해 주세요."
"무슨 말씀이신지? 큰 소리로 말씀해 주시겠어요? 내 보청기 배터리가 다 됐네요. 좀 더 큰 소리로 해 주세요. 고작 그 정도예요? 이거 영 통화가 안 되는군."
"전화 끊지 마시고 계속 들어주셔야겠네요. 아기가 곧 나올 것 같아요. 누가 빨리 와서 더운 물 좀 갖다 줘요. 많이요. 죄송하지만 서둘러 주세요, 전화 끊지 마시고요."
"오, 또 거셨군요. 다시 전화해 주시기를 기다리고 있었는데. 더 높은 데서 일하시는 분들 말씀이, 제 불만사항을 접수하려면 좀 더 확실한 신원파악이 필요하대요. 그러니까 먼저 성함과 전화번호를 알려 주세요."
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Phone Solicitors
What to say to phone solicitors who call to sell you credit cards, vacation packages, etc.:
The police photographer is still here, and the county medical examiner hasn't released the body to the coroner yet. Can you call back a little later?
What's that you say? Speak up, please, will you? The battery has run down on my hearing aid. Louder, please, louder. Is that the best you can do? I'm afraid we're just not communicating.
I'm gonna have to put you on hold. The baby is due any minute now. Quick someone, get some hot water. Lots of it. Sorry, gotta hurry now, don't go away.
Oh, it's you again. I was hoping you'd call back. The better business people said I need more positive identification to file my complaint. Now first let me have your name and telephone number...