GM 긴급상담 서비스 (General Motors Helpline)
GM 긴급지원 서비스
[번역: 일수거인 120302]
GM사는 운전할줄 모르는 사람들을 위한 긴급 전화상담 서비스를 운영하진 않습니다. 사람들이 컴퓨터를 사거나 사용하듯이 자동차를 사거나 사용하지는 않기 때문이지요 -- 하지만 그런 서비스를 한다고 가상해 볼까요 ...
상담원: GM 긴급지원 도우미입니다. 무엇을 도와드릴까요?
손님: 제가 차에 타고 문을 닫았는데도 반응이 없네요!
상담원: 차 열쇠를 시동 잭에 꽂고 돌려 보셨나요?
손님: 시동이 뭔데요?
상담원: 그건 손님의 배터리로부터 전류를 끌어다 모터를 돌려서 엔진을 살리는 거에요.
손님: 시동? 모터? 배터리? 엔진이라고요? 저는 그냥 차를 사용하려는 것 뿐인데, 그런 기술 용어들을 모두 알아야만 하나요?
-----------------------------------------------------------------------------
General Motors Helpline
General Motors doesn't have a "help line" for people who don't know how to drive, because people don't buy/use cars like they buy/use computers -- but imagine if they did . . .
HELPLINE: "General Motors HelpLine, how can I help you?"
CUSTOMER: "I got in my car and closed the door, and nothing happened!"
HELPLINE: "Did you put the key in the ignition slot and turn it?"
CUSTOMER: "What's an ignition?"
HELPLINE: "It's a starter motor that draws current from your battery and turns over the engine."
CUSTOMER: "Ignition? Motor? Battery? Engine? How come I have to know all of these technical terms just to use my car?"