◈ 번역유머 1798

워드퍼팩트 사의 고객지원 (Wordperfect Customer Support)

일수거인 2008. 7. 26. 09:21

워드퍼팩트 사의 고객지원

[번역: 일수거인 080701]

전직 워드퍼팩트사 고객지원담당자의 실제 대화입니다.

담당자: 무엇을 도와드릴까요?

고객: 예, 저어, 워드퍼팩트 프로그램 사용에 문제가 있어요.

담당자: 어떤 문제인가요?

고객: 그러니까, 제가 타이핑을 한참 했는데, 졸지에 그 글자들이 사라져 버렸어요."

담당자: 흐음. 그럼 현재 귀하의 화면엔 뭐가 보이시나요?

고객: 아무것도 안 나와요.

담당자: 아직 워드퍼팩트를 켜놓고 계신가요, 아니면 끄셨나요?

고객: 그걸 제가 어떻게 알죠?

담당자: 화면에 C: 프롬트가 보이시나요?

고객: 바다의 프롬트라뇨?

담당자: 좋아요. 화면상에서 커서를 움직일 수 있으신가요?

고객: 커서가 없는데요, 제가 말씀드렸잖아요, 아무리 타자를 하여도 먹히지를 않는다고요.

담당자: 고객님의 모니터에 전원표시등이 있나요?

고객: 모니터가 뭔데요?

담당자: TV 같은 화면이 있는 물건 말씀이예요. 그게 켜져 있는지 알려주는 작은 등이 있을 텐데요.

고객: 전 모르겠는데요.

담당자: 좋아요, 그럼 모니터의 뒷쪽에서 전원 코드선이 어디에 꽂혀 있는지 보세요. 그게 보이시나요?

고객: 예, 보이는 것 같아요.

담당자: 좋았어요! 그 코드선을 따라가시면 끄트머리에 플러그가 있는데, 그게 벽에 꽂혀 있는지 알려주세요.

고객: 안 돼요. 이 쪽은 깜깜하거든요.

담당자: 깜깜하다고요?

고객: 정전 되었어요.

담당자: 정전... 정전이라고요? 아! 좋아요, 이제 감을 잡았어요. 컴퓨터 구입하셨을 때 따라온 포장 박스와 설명서들을 아직도 갖고 계신가요?

고객: 저어, 예, 벽장에 넣어 두었어요.

담당자: 좋아요! 그것들을 가져오시고, 고객님 시스템의 플러그를 뽑고 처음 가져오셨을 때처럼 포장하세요. 그리고는 그걸 구입하신 상점에 도로 갖다 주세요.

고객: 그래요? 그토록 불량품인가요?

담당자: 예, 유감이지만 그런 것 같아요.

고객: 그럼, 알만한 것 같네요. 가서 제가 그 사람들에게 뭐라고 말해 줄까요?

담당자: 고객님이 너무 바보라서 컴퓨터를 소유할 수 없다고 말씀하세요.

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Wordperfect Customer Support


Actual dialogue of a former Wordperfect Customer Support Employee (CSE)

Customer Support Employee (CSE): May I help you?

Customer: Yes, well, I'm having trouble with WordPerfect.

CSE: What sort of trouble?

Customer: Well, I was just typing along, and all of a sudden the words went away.

CSE: Hmm. So what does your screen look like now?

Customer: Nothing.

CSE: Are you still in WordPerfect, or did you get out?

Customer: How do I tell?

CSE: Can you see the C: prompt on the screen?

Customer: What's a sea-prompt?

CSE: Never mind. Can you move the cursor around on the screen?

Customer: There isn't any cursor: I told you, it won't accept anything I type.

CSE: Does your monitor have a power indicator?

Customer: What's a monitor?

CSE: It's the thing with the screen on it that looks like a TV. Does it have a little light that tells you when it's on?

Customer: I don't know.

CSE: Well, then look on the back of the monitor and find where the power cord goes into it. Can you see that?

Customer: Yes, I think so.

CSE: Great! Follow the cord to the plug, and tell me if it's plugged into the wall.

Customer: I can't. It's dark out here.

CSE: Dark?

Customer: There's a power outage.

CSE: A power... A power outage? Aha! Okay, we've got it licked now. Do you still have the boxes and manuals and packing stuff your computer came in with?

Customer: Well, yes, I keep them in the closet.

CSE: Good! Go get them, and unplug your system and pack it up just like it was when you got it. Then take it back to the store you bought it from.

Customer: Really? Is it that bad?

CSE: Yes, I'm afraid it is.

Customer: Well, all right then, I suppose. What do I tell them?

CSE: Tell them you're too stupid to own a computer.