◈ 번역유머 1798

GM사 고객지원 전화 (General Motors Helpline) #1

일수거인 2008. 2. 19. 11:45

제너럴모터즈 고객지원 [가상]전화

[번역 : 일수거인 080202]

제너럴모터즈사는 운전할줄 모르는 사람들을 위한 도우미전화를 서비스하고 있지는 않은데, 그 이유는 사람들이 컴퓨터를 구매하고 사용하듯이 자동차를 구매하고 사용하지는 않기 때문이다. -- 그러나 사람들이 컴퓨터를 구매하고 사용하듯이 자동차를 구매하고 사용한다고 가상해보자...

도우미: "제너럴모터즈 도우미입니다, 무엇을 도와드릴까요?"

고객: "제가 차 안에 들어가서 문을 닫았는데요, 차가 꼼짝도 안 해요!"

도우미: "열쇠를 점화장치 잭에 꽂고 돌리셨나요?"

고객: "점화장치가 뭐예요?"

도우미: "배터리로부터 전류를 받아서 엔진을 돌려주는 시동모터예요."

고객: "점화? 모터? 배터리? 엔진? 제가 자동차를 사용하려면 꼭 그런 전문용어들을 다 알아야하는 건가요?"

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General Motors Helpline


General Motors doesn't have a "help line" for people who don't know how to drive, because people don't buy/use cars like they buy/use computers -- but imagine if they did . . .

HELPLINE: "General Motors HelpLine, how can I help you?"

CUSTOMER: "I got in my car and closed the door, and nothing happened!"

HELPLINE: "Did you put the key in the ignition slot and turn it?"

CUSTOMER: "What's an ignition?"

HELPLINE: "It's a starter motor that draws current from your battery and turns over the engine."

CUSTOMER: "Ignition? Motor? Battery? Engine? How come I have to know all of these technical terms just to use my car?"