GM사 고객지원 (가상)전화 #2

[번역 : 일수거인 080202]

도우미: "제너럴모터즈 도우미입니다, 무엇을 도와드릴까요?"

고객: "제 차는 1 주일간 잘 달렸는데, 지금은 꼼짝도 안 해요!"

도우미: "연료 통이 비었나요?"

고객: "허? 그걸 제가 어떻게 알아요!?"

도우미: "앞 판넬을 보시면바늘이 달리고 'E'부터 'F'까지 눈금이 있는 작은 계기가 하나 있어요. 그 바늘이 어디를 가리키고 있나요?"

고객: "'E'를 가리키고 있는데, 그게 무슨 뜻인가요?"

도우미: "주유소에 가셔서 휘발유를 사셔야한다는 뜻이예요. 고객님께서 직접 넣으실 수도 있고요, 또는 주유소 사람에게 돈을 주고 넣어달라고 하실 수도 있어요."

고객: "뭐라고요!? 저는 이 차를 1만5천 달러나 주고 샀다고요! 지금 저에게 새 부품들을 계속 사야한다고 말씀하시는 거예요? 저는 모든 부품이 완비된 차를 원한다고요!"

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HELPLINE: "General Motors HelpLine, how can I help you?"

CUSTOMER: "My car ran fine for a week, and now it won't go anywhere!"

HELPLINE: "Is the gas tank empty?"

CUSTOMER: "Huh? How do I know!?"

HELPLINE: "There's a little gauge on the front panel, with a needle, and markings from 'E' to 'F.' Where is the needle pointing?"

CUSTOMER: "It's pointing to 'E.' What does that mean?"

HELPLINE: "It means that you have to visit a gasoline vendor, and purchase some more gasoline. You can install it yourself, or pay the vendor to install it for you."

CUSTOMER: "What!?" I paid $15,000. for this car! Now you tell me that I have to keep buying more components? I want a car that comes with everything built in!"

Posted by 일수거인
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