실화 한 토막...

[번역 : 일수거인 070203]

1999년 3월, 뉴 사우스 웨일즈의 머지 인근의 칸도스라는 곳에 사는 어떤 사람이 아직 사용하지 않은 가스 사용료 0.00 불을 납부하라는 고지서를 받았다. 그는 그것을 그냥 무시하고 없애 버렸다.

4월에도 (똑같은)고지서 하나를 또 받고는 역시 없애버렸다. 다음 달에 가스회사는 그에게 만약 0.00 불을 즉시 입금하지 않으면 가스 공급을 끊어버리겠다는 매우 불유쾌한 통지서를 보내왔다. 그가 전화를 걸어 이야기를 해 주었더니, 전산오류였다며 앞으로는 잘 하겠다고 하였다.

그 다음 달에 그는 그 말썽장이 가스 라인을 테스트해 볼 시기가 되었다고 판단하고, 만약 청구서에 사용량이 나와 있으면 그 따위 말도 안되는 상황을 끝장내 버리기로 생각하였는데, 그러나 사용하러 가보니 가스 라인은 이미 끊긴 후였다.

그가 가스회사에 전화하니까 회사는 다시 한 번 전산오류였다고 사과하며 다음부턴 잘 하겠다고 말했다. 그 이튿날 그는 이제 0.00 불의 납기가 지나버렸다는 고지서를 받았다. 그는 바로 전 날 이야기했으니까 최근의 고지서에는 오류가 있을 수도 있겠다고 생각하고, 회사가 알아서 문제를 잘 처리하여 주려니 믿으면서 그 청구서를 무시해 버렸다.

그 다음 달에 그는 0.00 불짜리 청구서를 받았다. 그 청구서에는 또 10 일 이내에 납부하지 않으면 미납분 회수를 위한 조치를 취할 수밖에 없다고 씌여 있었다.

결국 그는 견디다 못하여, 그 회사 하는 짓을 엿 먹일 생각으로 0.00 불짜리 수표를 써서 우송하였다. 컴퓨터가 그의 계정을 정확히 처리해서, 이제 회사에 빚진 것이 전혀 없다는 통지가 왔다. 1 주일 후, 웨스트팩 은행 머지 지점장이 우리의 가엾은 친구에게 전화하여 0.00 불짜리 수표를 끊다니 그게 무슨 짓이냐고 물었다.

한참 설명을 했더니 은행 지점장은 그 0.00 불짜리 수표가 자기네 수표 처리 소프트웨어를 고장 냈다고 대답하였다. 그래서 그 0.00 불 수표가 컴퓨터를 다운시키는 바람에 은행은 그 날 고객들의 수표를 하나도 처리하지 못 했다는 것이었다.

그 다음 달에 그 사람은 가스회사로부터, 그의 수표가 부도나서 되돌아왔으며, 현재 0.00 불의 부채가 있으니 당장 입금하지 않으면 즉시 미수금 회수 조치를 취하겠다는 서신을 받았다.

이 시점에서, 그 사람은 가스회사를 상대로 부채 분쟁소송을 제기하기로 작심하였다. 그가, 농담이 아니라며, 그간에 벌어진 일들을 설명하면서 지방법원 서기들을 납득시키느라 거의 두 시간이나 걸렸는데, 그러자 서기들은 그가 그 곤경을 겪는 동안 강요당한 불쾌감과 곤혹스러움의 명백한 증거로 채택할 진술서의 작성을 도와주었다.

그 사건은 머지의 치안판사 법정에서 심리를 받았는데, 그 결과는 이러하였다:

가스회사에게 다음 사항을 명령함:

[1] 즉시 회사의 전산화 계정 시스템을 수정하거나, 또는 이 사건이 10 일 이내에 회사법에 의거 상급 법원에 회부되어서는 아니 되는 사유를 입증할 것.

[2] 그 사람으로 인하여 은행이 입은 명예손상에 대한 배상금을 지불할 것.

[3] 우리의 친구 수표가 반려되던 날 함께 수표들이 부도 처리된 모든 웨스트팩 은행 고객들로 인하여 은행이 입은 명예훼손 배상금을 지불할 것.

[4] 원고의 소송비용을 지불할 것; 그리고

[5] 회사가 고객에게 입힌 고통에 대한 배상금으로, 3 월부터 7 월까지 5 개월간 매달 1500 불씩 쳐서 원고에게 일시불로 지급할 것.

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A true story...


In March, 1999 a man living in Kandos (near Mudgee in NSW) received a bill for his as yet unused gas line stating that he owed $0.00. He ignored it and threw it away.

In April he received another bill and threw that one away too. The following month the gas company sent him a very nasty note stating they were going to cancel his gas line if he didn't send them $0.00 by return mail. He called them, talked to them, and they said it was a computer error and they would take care of it.

The following month he decided that it was about time that he tried out the troublesome gas line figuring that if there was usage on the account it would put an end to this ridiculous predicament. However, when he went to use the gas, it had been cut off.

He called the gas company who apologised for the computer error once again and said that they would take care of it. The next day he got a bill for $0.00 stating that payment was now overdue. Assuming that having spoken to them the previous day the latest bill was yet another mistake, he ignored the bill, trusting that the company would be as good as their word and sort the problem out.

The next month he got a bill for $0.00. This bill also stated that he had 10 days to pay his account or the company would have to take steps to recover the debt.

Finally, giving in, he thought he would beat the company at their own game and mailed them a cheque for $0.00. The computer duly processed his account and returned a statement to the effect that he now owed the gas company nothing at all. A week later, the manager of the Mudgee branch of the Westpac Banking Corporation called our hapless friend and asked him what he was doing writing cheque for $0.00.

After a lengthy explanation the bank manager replied that the $0.00 cheque had caused their cheque processing software to fail. The bank could therefore not process ANY cheques they had received from ANY of their customers that day because the cheque for $0.00 had caused the computer to crash.

The following month the man received a letter from the gas company claiming that his cheque has bounced and that he now owed them $0.00 and unless he sent a cheque by return mail they would take immediate steps to recover the debt.

At this point, the man decided to file a debt harassment claim against the gas company. It took him nearly 2 hours to convince the clerks at the local courthouse that he was not joking but convince them he did and they subsequently assisted him in the drafting of statements which were considered substantive evidence of the aggravation and difficulties he had been forced to endure during this debacle.

The matter was heard in the Magistrate's Court in Mudgee and the outcome was this:

The gas company was ordered to:

[1] Immediately rectify their computerised accounts system or show cause, within 10 days, why the matter should not be referred to a higher court for consideration under Company Law.

[2] Pay the bank dishonour fees incurred by the man.

[3] Pay the bank dishonour fees incurred by all the Westpac clients whose cheques had been bounced on the day our friend's had been.

[4] Pay the claimant's court costs; and

[5] Pay the claimant a total of $1500 per month for the 5 month period March to July inclusive as compensation for the aggravation they had caused their client to suffer.

Posted by 일수거인
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